نوشته شده در 27 بهمن 1400، ساعت 07:22

مهارتهای معلم-بخش سوم

شرکت فعال در کلاس های ضمن خدمت:

آموزش های ضمن خدمت معلمان برای تطبیق معلومات آنان با پیشرفت های علمی برنامه ریزی و اجرا می گردد و معلمان باید روز به روز بر اطلاعات خود بیفزاید تا بتوانند در کلاس درس با اطمینان خاطر و اعتماد به نفس تدریس کنند.

اگر معلم تنها به مطالب تحصیل خود قناعت کند معلومات او مناسب زمان، پیشرفت نخواهد کرد.

پرهیز از نام گذاری دانش آموزان:

در اثر لقبی که معلم به دانش آموز می دهد، او کم کم تصویر ذهنی منفی از خود پیدا میس کند و این باورها و تصور منفی بر شخصیت و عزت نفس او اثرات مخربی می گذارد که شاید غیر قابل جبران باشد.

گذاشتن القاب ناپسند بر دانش آموز باعث ایجاد تنفر او از معلم می شود و کمکی در ایجاد انگیزه برای درس خواندن نیست.

شوخ طبع بودن:

شوخ طبعی باعث کاهش تنش واضطراب حاکم بر فضای کلاس می شود و آرامش و نشاط را به کلاس بازمی گرداند.

شوخ طبعی در کلاس درس یکی از موثر ترین ابزارهای معلم است که می تواند جو کلاس را صمیمانه تر نماید.

توجه همزمان به همه جنبه های تربیت:

تعریف تربیت، رشد همه جانبه شخصیت فرد است زیرا تربیتی که فقط بر یک بعد متمرکز باشد باعث رشد نامتناسب و نا متوازن فرد می شود که این نه تنها مطلوب نیست بلکه مضر نیز می باشد.

روشنی بیان و پرهیز از مبهم گویی:

یک معلم هنگام تدریس می بایست به گونه ای صحبت کند که دانش آموزان درک روشنی از مطالب ارائه شده داشته باشند.

اگر مطالب ارائه شده به زبان ساده و سازمان یافته باشند دانش آموزان بر مطالب مسلط تر می شوند.

مهارتهای معلم-بخش سوم

ویراستار مدرسه
27 بهمن 1400، ساعت 07:22۲۰ دقیقه مطالعه

شرکت فعال در کلاس های ضمن خدمت:

آموزش های ضمن خدمت معلمان برای تطبیق معلومات آنان با پیشرفت های علمی برنامه ریزی و اجرا می گردد و معلمان باید روز به روز بر اطلاعات خود بیفزاید تا بتوانند در کلاس درس با اطمینان خاطر و اعتماد به نفس تدریس کنند.

اگر معلم تنها به مطالب تحصیل خود قناعت کند معلومات او مناسب زمان، پیشرفت نخواهد کرد.

پرهیز از نام گذاری دانش آموزان:

در اثر لقبی که معلم به دانش آموز می دهد، او کم کم تصویر ذهنی منفی از خود پیدا میس کند و این باورها و تصور منفی بر شخصیت و عزت نفس او اثرات مخربی می گذارد که شاید غیر قابل جبران باشد.

گذاشتن القاب ناپسند بر دانش آموز باعث ایجاد تنفر او از معلم می شود و کمکی در ایجاد انگیزه برای درس خواندن نیست.

شوخ طبع بودن:

شوخ طبعی باعث کاهش تنش واضطراب حاکم بر فضای کلاس می شود و آرامش و نشاط را به کلاس بازمی گرداند.

شوخ طبعی در کلاس درس یکی از موثر ترین ابزارهای معلم است که می تواند جو کلاس را صمیمانه تر نماید.

توجه همزمان به همه جنبه های تربیت:

تعریف تربیت، رشد همه جانبه شخصیت فرد است زیرا تربیتی که فقط بر یک بعد متمرکز باشد باعث رشد نامتناسب و نا متوازن فرد می شود که این نه تنها مطلوب نیست بلکه مضر نیز می باشد.

روشنی بیان و پرهیز از مبهم گویی:

یک معلم هنگام تدریس می بایست به گونه ای صحبت کند که دانش آموزان درک روشنی از مطالب ارائه شده داشته باشند.

اگر مطالب ارائه شده به زبان ساده و سازمان یافته باشند دانش آموزان بر مطالب مسلط تر می شوند.